Konijn

Konijnen worden steeds vaker als huisdier gehouden. Vroeger waren ze vooral een kindervriend om
kinderen te leren voor een huisdier te zorgen. Tegenwoordig is het een volwaardig huisdier. Niet
zo gek, want een konijn is zeer veel te leren, is zindelijk en kan naast buiten leven ook fijn in huis
gehouden worden.

In tegenstelling tot andere populaire huisdieren is een konijn een vluchtdier. Dit betekent dat het konijn
andere manier van verzorgen nodig heeft, maar ook andere ziektes kan hebben. Konijnen zullen zich
niet snel ziek tonen, omdat dat van nature gevaarlijk is. Daarom moeten we ze wat beter in de gaten
houden om ziektes op tijd op te merken.

Wanneer u erover denkt om een konijn aan te schaffen, is het verstandig om u goed in te lezen om teleurstellingen te voorkomen en goed te weten waar u aan begint. Konijnen zijn er in vele verschillende rassen en om te voorkomen dat het een impulsaankoop is van een klein schattig pluizig diertje, is het goed te weten wat u te wachten staat. Informatie over de preventieve en aanvullende zorg kunt u op onze website vinden.

Voor meer informatie over de aanschaf van konijnen verwijzen wij u graag naar de website van de licg:  aanschaf van een konijn’ en  ‘alles over konijnen’. Vindt u het leuk om uw konijn dingen te leren, dan is het boek ‘high five met je konijn’ een aanrader.

Nieuwsitem

29 juni aanstaande is er weer een konijnenentdag. Op deze dag kan zowel de basisvaccinatie als de RHD-2 vaccinatie gegeven worden. Hiervoor kunt u telefonisch of per e-mail een afspraak maken.